söndag 14 december 2014

Så har det gått lite mer tid

Startat upp igen, det blev inte så mycket i våras som tänkt.

Efter att ha kommit igång och bytt till en aktuell bakgrundsbild på Facebook samt skrivit ett inlägg där var det dags att testa Instagram igen. Inga problem där heller. Men jag känner mig fortfarande irriterad att Facebook är på mig hela tiden att jag ska uppge information om mig själv, var jag är, var jag jobbar, vilka filmer jag sett etc. Och ständigt är det tips om FB-vänners vänner som jag ”kanske känner”. Det känns nästan desperat från Facebooks sida.

Stötte dock patrull när jag på Pinterest skulle uppdatera min anslagstavla för detta projekt. Det som varit så enkelt förut, varför går det inte?!? Laddade till och med ner en app till datorn så att jag alltid kan pinna bilder var jag än är på nätet, men när jag skulle plocka t.ex. från mitt Facebook-konto fick jag meddelandet att det inte fanns några bilder. Inte heller fick det bra att plocka från mitt Instagram-konto. Så jag fick helt enkelt plocka dem från datorn, men det känns ju bara helt fel. Dessutom blev bilderna hoptryckta på ett fult sätt. Gillar inte! Får kolla upp det lite bättre. Fast det jobbiga med appen som jag laddade ner är att så fort pilen är i närheten av en bild på en hemsida så får jag upp förslag att pinna det. Kan bli nog så irriterande i längden. Dock slipper jag det på Facebook. Underligt.

Den gamla iPhonen är ivägskänkt och nu får jag dela telefon med matte så länge, men än så länge har vi inga större problem med det. Det är ju ändå matte som håller ordning på alla inloggningsuppgifter m.m. så jag kan slippa det. Har ju fullt upp med att trash-talka alla talgoxar som söker sig till vår balkong. Vissa dagar har jag och polarn fullt upp. Men nu är det mörkt fler och fler timmar på dygnet, så då får vi chans att ladda batterierna.

Något nytt som också hänt under min frånvaro är att det inte finns någon automatisk meddelandetjänst i Facebook, utan man måste nu ladda ner Messenger. Ytterligare en app som ska ta upp plats i telefonen. Men jag fann i alla fall mina gamla konversationer från sommaren 2013 där och upptäckte då folk som jag inte längre än vän med (bekantas bekantas). Kan inte minnas att jag fått något meddelande att de sagt upp sin vänskap med mig. Är det så det funkar? Testade nu att plocka bort en FB-vän, men hen ligger fortfarande kvar i mina flöden, fast utan viss info. När kommer det försvinna, tro?


Jag har annars fått nya vänner på senare tid, mattes nya bekanta på den nya orten vi flyttat till. Jag har inte mött så många av dem, jag håller mig helst i en garderob eller under soffan när det kommer främlingar, men matte säger att de är schyssta, och jag väljer att lita på henne. Annars får jag väl säga upp min bekantskap med dem...

 Jag är inte lika förtjust i att möta nya människor som min polare är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar