onsdag 31 juli 2013

Besvikelser: Instagram, Petbook och Spotify

Vad gäller Instagram så känner jag att det inte riktigt är en tjänst för mig då de flesta foton jag tar än så länge är med kameran och inte med telefonen. Försökte mejla över foton från datorn till telefonen för att kunna lägga ut dem på Instagram, men jag är så himla oteknisk, för de enda alternativen där var Facebook och Twitter. Man måste ju kunna spara ner det först för att sen nyttja till via Instagram. Eller?

Har nu äntligen skapat mig ett konto på Petbook också. Allt här står på engelska, men min matte hjälpte mig att översätta. Denna gång blev jag inte den 7:e som heter Smulan (så som på Facebook), utan tycks vara den första. Här blir man inte tvungen att leta upp vänner på en gång så som på Facebook, men när mitt konto var klart så dök det direkt upp en chatt-ruta. Och sen finns det något som kallas ”credits” som man kan köpa för att sen kunna ge gåvor till andra medlemmar på Petbook. Inget som känns aktuellt för min del. Det verkar finnas ca 30 stycken registrerade djur från Sverige, mest katter och hundar. Vissa tycks visa sina riktiga namn andra heter som sin husse eller matte och typ hälften har profilbilder. Annars verkar hela tjänsten mest vara baserad i USA av människor som verkligen engagerar sig i sina husdjur eller arbetar för husdjur (ex. adoption). De lägger ut tråkiga filmer och bloggar om händelselösa dagar. Tror inte att denna tjänst riktigt är för mig, men ska kolla in den igen vid senare tillfälle.

Har nu också startat upp ett gratiskonto på Spotify. Hittade inte direkt så mycket musik som jag gillade. Gillar ju mer Min katt. Sökte på Cat och fick då en smart träff lista indelad i Tracks, Playlists, Artists och Albums. Sen kan man ju få en hel träfflista också, men jag uppskattade den första indelningen. Skapade en playlist som jag döpte sonika till Cat som innehåller en salig blandning (känner mig lite som Violet i boken Feed – se bild). Delade den sen till mitt Facebook-konto. Så har man lärt sig det med. Men då gratiskontot bara håller en period så kommer jag nog inte lägga ner så mycket mer tid på denna tjänst.

Feed / M. T. Anderson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar