fredag 26 juli 2013

Lite mer om Pinterest och Facebook


Jag funderade länge hur jag via vilket socialt medium bäst kunde förmedla något vid ett läge då jag hade en bild (som visade när jag och matte kollar på låten I will wait med Mumford and Sons på datorn) samt ville lägga in länkar. Hade ju tänkt att lägga in YouTube-länken samt länka till bandets officiella hemsida, men lyckades inte finna funktionerna för detta. Inte heller kunde man ändra så att det blev kursiverat eller fetstil. Jag testade detta genom att göra en statusuppdatering (eller vad det heter nu för tiden) men gissar att det inte är möjligt att göra så med Twitter eller Instagram heller – även om jag hade gjort det från YouTube-sidan. I detta läget älskar jag bloggen där man kan få med allt det på en gång. Och så kan man ändra i efterhand!

Pinterest: har nu skapat ett ny board där jag samlat alla bilder som jag än så länge lagt ut inom detta projekt. Det var enkelt att finna bilderna från exempelvis Instragram och Twitter, man kopierade bara in länken från mitt Facebook-konto, men de bilder jag lagt ut manuellt på Facebook var det svårare med. När jag klistrade in den Facebook-länken fick jag svaret att det inte fanns några bilder på den sidan. Så de bilderna laddade jag upp från datorn istället, men då ser man ju inte från vilken sida de kommer ifrån.

Lite mysko är att bara två av alla bilder jag pinnat syns på mitt Facebook-konto. Måste kolla närmare på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar