måndag 22 juli 2013

En vecka in i projektet

Känner mig lite tveksam till Facebook (min matte har nog påverkat mig med sitt rajlerande om "Våga vägra Facebook"), boken jag läste lät mig förstå att Facebook kan ju användas till både gott och ont, och att det hänger mycket på hur användarna väljer att nyttja tjänsten. Men det som skrämmer mig mest är det där att de har en sån koll på allt man gör, varje klick registreras och de äger allt man gör. Men så är det väl med de flesta sociala medier och andra gratistjänster på nätet?
Något som stör mig är att de är så på mig om att leta upp vänner. Varför är detta så viktigt för dem? Jag kommer att göra det i sinom tid och inte bara för de hetsar mig till det. De håller även på och försöker få mig att berätta allt om mig, viktiga skeden i mitt liv osv. Gillar inte sånt. Undrar om det finns någon knapp för att ogilla denna typ av beteende?

Jag har nu också fått använda en gammal smart telefon och inte bara mattes dator så nu har jag även startat ett konto på Instagram. Det gick väldigt smidigt då man bara klickade på att de skulle ta mina uppgifter från Facebook. Har bara lagt upp en bild en så länge, en kylskåpsmagnet som matte köpte mig för några år sen. Sen kunde jag enkelt koppla det till mina konton på Twitter och Facebook. Intressant här är att det blir dubbelt upp på Facebook då Twitter skickar senaste uppdatering dit också. Dock ser de två olika ut...

Nu ska jag bara lära mig hur man kopplar dessa konton till denna blogg. Det verkar vara enklare om jag hade skapat mig en blogg på tumblr istället för Blogger.
Får se hur jag ska gå vidare. Vill hellre sitta på balkongen nu när det är fint väder och titta på fåglarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar