måndag 15 juli 2013

Första stapplande stegen

Jag, Smulan, gör nu debut inom de sociala medierna. Mitt första inlägg! Inte illa för en katt på 3 år!

Min matte har bestämt att jag vill göra ett slags experiment med sociala medier. (Hon använder nog mig för att hon inte tycker om att visa upp sig, Fegis!) Under några månader ska jag blogga, twittra samt vara aktiv på Facebook, Instagram och Pintrest för att förstå tjusningen med det hela och så att matte får lära sig dessa olika digitala verktyg. Efter några månader kommer jag att stänga ner allt, med mattes hjälp, och sen se vad som finns kvar av min nätaktivitet. För vi vet ju att ingenting försvinner, allt finns kvar (som de alltid sade på TippenKlubben).

I dagsläget tycks det finnas inte mindre än fyra andra Smulan Katt på Facebook (vid en sökning), så jag tycks vara i gott sällskap. Ska dock även prova mig på Petbook också för att se om jag har fler likasinnade där. Följ mig gärna på Instagram och se vad jag har för mig om dagarna och ge min likes på Facebook – för det är väl sånt man håller på med där, eller?

Jag kommer att här skriva om min process som exempelvis vilka problem det är att skaffa sig en gmail om man inte är vuxen. Först var jag ärlig och skrev in min riktiga födelsedatum, men då blev det stopp och jag fick en länk till någon amerikansk sida om barn och nätet och alla dess faror. Så nu är jag 23 istället för 3, i alla fall i dessa sammanhang.
Dessutom strulade det när jag skulle fixa min snygga presentationsbild. Man laddar ju upp ett foto och sen finns en färdig ruta man kan flytta och ändra storlek på, vilket jag gjorde och sen godkände, men resultatet såg inte alls ut som vi kommit överens om. Gjorde om det fem gånger, tappade sen orken...

Ska fortsätta vidare de närmsta veckorna, behöver nu min skönhetssömn. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar