onsdag 17 juli 2013

Twitter


Har nu skaffat mig ett twitter-konto. Smulan Katt var upptaget så jag tog SmulanKatt istället. Till en början var man tvungen att följa en massa andra twittrare annars verkade jag inte kunna komma vidare, men jag är inte så förtjust i såna som många andra tycks vilja följa. Är det något fel med mig? Nu har jag i alla fall funnit en massa andra katter att följa och tog bort de som jag till en början blev ”tvingad” att följa.

Även här hade jag problem med min profilbild. Först var den visst för stor, och när jag gjort om den så hade de lagt mig ner. Men, så ska det ju inte vara! Fick vända på fotot flera gånger för att det skulle bli rätt. Varför göra det så krångligt?

Har nu fått mejl från Twitter med tips på andra jag kan följa. Intressant då alla förslag är på några helt främmande språk med tecken (bokstäver) jag inte alls kan tyda. Hmm. Kanske kan använda Google Translate? Ok, upptäckte nu att det var koreanska, men förstår inte hur dessa personer är av intresse för mig. Exempel på tweets via Google Translate: ”En över bra! Zeke sko helt bäst!”, ”Rapporten skriven av Diana Du är redan på våren, tänkte jag att snön kommer. Noggrann dynamisk kall vårdag.” och ”Jag visste inte ändå eftersom det var ett problem som inte använde den chansen kommer. Linger fira. Det var exakt filial. Ändra mobiltelefoner med alla medel senare.

Startade i farten upp ett Facebook-konto, och har nu kopplat mitt twitter till det (och ska även lära mig hur man kopplar dem till denna blogg) men mer om Facebook nästa gång. Ska läsa klart denna bok först:
Tveeggade svärdet: Hur vår vardag påverkas av Facebook / Martin Blecher
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar